Logo, huisstijl en webdesign voor een ijsverkoper uit het hoge noorden
Huisstijlopfrisser
Een nieuw logo, huisstijl en website voor een ijsverkoper uit het hoge noorden.
De Asser IJskoning
Een ijsverkoper uit Smilde (bij Assen) met de bijnaam Asser IJskoning, verkoopt ambachtelijk ijs in unieke Bedford ijswagens op evenementen in heel Nederland. Hij vroeg mij hun huidige website en visitekaartje een ijskoude opfrisser te geven, een hele eer natuurlijk.
Uitgangspunt
De toenmalige website van de Asser IJskoning was op meerdere punten verouderd: het ontwerp, de techniek (en daarmee ook de veiligheid), de navigatiestructuur en het beheersysteem.
Logo
De klant heeft besloten niet voor de associatie ‘koning’ te gaan en zichzelf te profileren als Van Der Linden IJsverkoop. Om die reden ben ik verder gegaan met de meest herkenbare vorm voor mensen: de 3 soorten ijs. Uiteindelijk heb ik deze gecombineerd met de zon en blauwe lucht – welke staan voor het seizoen en de warmte – en de kleuren vanillegeel en aarbeiroze.
Responsive website
De nieuwe responsive website presenteert – net als de oude – de ijswagens, het assortiment, de evenementen en de klanten; maar nu in een heldere navigatiestructuur. En allemaal in dezelfde herkenbare sfeer van de huisstijl.